Proiectele de lege care au provocat nemulțumiri în această primăvară, EXPERTIZATE de OSCE. Ce răspuns a primit Candu


Reprezentantul OSCE pentru libertatea presei, Dunja Mijatović, susține că ultimele două proiecte de lege privind modificarea Codului Audiovizualului din R. Moldova conțin „mai puține prevederi ambigue decât proiectele anterioare”.
Concluzia reprezentantului OSCE vine după o expertiză juridică a celor două proiecte de lege, la solicitarea spicherului Andrian Candu.
Totuși, se arată în scrisoarea OSCE către Andrian Candu, „este dificil și adesea contraproductiv de a încerca să limitezi un anumit limbaj prin legislația excesiv de restrictivă”.
Analiza oferă mai multe recomandări practice pentru a aduce legislația propusă în conformitate cu angajamentele cu privire la libertatea presei în cadrul OSCE.
Reprezentantul OSCE și-a exprimat speranța că proiectele de modificări propuse vor fi revizuite cu atenție de către Parlament, astfel încât „reglementarea legislativă să nu aplice limite nejustificate pentru libertatea de exprimare și libera circulație a informației”.
Citiți și CEARTĂ între deputați și jurnaliști: „Vreți să ne ÎNCHIDEȚI”
Menționăm că, în primăvara curentă, deputații moldoveni au fost pe punctul de a adopta în grabă mai multe modificări la Codul Audiovizualului care au provocat nemulțumiri în societate. Potrivit organizațiilor de media, sub paravanul luptei contra propagandei rusești, se încerca, de fapt, instaurarea unui monopol în audiovizualul autohton.
Ulterior, în Parlament au fost propuse alte două proiecte de lege, unul înaintat de către democrați și liberal-democrați și altul de liberali. Nici aceste proiecte de lege care și-au propus securizarea spațiului informațional și sporirea produsului autohton pe piața audiovizuală nu au încântat societatea civilă și reprezentanții unor posturi tv.
Jurnalista Lorena Bogza, de exemplu, a spus atunci că, dacă posturile tv vor fi obligate să aibă câte șase ore de produs autohton pe zi, „Pro TV” ar putea dispărea, fiindcă se întreține doar din publicitate și nu ar avea surse necesare pentru a îndeplini această cerință.











































































