Probleme pentru Compania FlyOne?


Fly One dispune de aeronave ce corespund standardelor internaţionale, declara, la sfârşitul primăverii trecute, într-o conferinţă de presă, directorul companiei, Nicu Berla, cu toate că avioanele în cauză, după cum a scris şi Deschide.MD, depăşeau „venerabila” vârstă de 24 de ani. Între timp, deşi pe site-urile de specialitate compania se laudă că deţine tocmai trei aparate de zbor Airbus A320, Fly One a rămas doar cu unul singur, scrie deschide.md
Una dintre navele Fly One, dezasamblată în Lituania
Potrivit surselor noastre, avionul ER-AXJ / 504E35 (Airbus320-231), la 8 august 2016, a zburat în Lituania pentru a fi supus lucrărilor de reparație capitală în hangarele companiei FL Tehnics. Inginerii au constatat, însă, că aeronava nu mai poate fi reparată (deci și exploatată), dispunându-se ca atare dezmembrarea ei.
Cei de la deschide.md au luat legătura cu Rolandas Rakaskas, curatorul Fly One de la „Avia Solutions Group”, compania-mamă FL Tehnics, care urma să repare Airbus-ul Fly One. Deși a părut că îşi dă seama despre ce aeronavă am vrut să-l întrebăm, Rakaskas a refuzat, totuşi, orice dialog pe această temă, făcând trimitere la clauzele contractuale.
Un alt Airbus A320-231 (ER-AXO), fabricat pe 18 august 1992 şi exploatat de Fly One în leasing, a fost retras de către proprietarul aeronavei din cauza neachitării plăților de leasing. Ultimul zbor sub pavilionul Fly One a fost efectuat pe 30 octombrie 2016.
Lipsa celor două aeronave din flota Fly One poate fi explicată prin reducerea numărului de zboruri, dar și a frecvenţei acestora. Ca să poată opera pe toate destinațiile cu un singur avion, compania aplică ceea ceea ce se numeşte comasarea rutelor, în unele cazuri, chiar a trei rute, cum s-a întâmplat, de exemplu, duminică, 18 decembrie. Din Chișinău, avionul a decolat cu întârziere spre Parma (ora 22:18), cu 134 de pasageri la bord. Aproape de Parma, avionul aflându-se în aer, a fost rerutat spre Verona, unde a aterizat. La ora 23:54 (ora Italiei), avionul a decolat urmând destinația Dublin și a aterizat la ora 00:51 (ora locală). Din Dublin avionul a decolat spre Chișinău la ora 02:04 (ora locală) și a aterizat la ora 07:44, cu 137 de pasageri la bord.
Continuarea AICI















































































