Ministerul Educației anunță un nou Plan-cadru pentru grădinițe: schimbări esențiale în educația preșcolară din Moldova


Ministerul Educației și Cercetării a aprobat un nou Plan-cadru destinat învățământului preșcolar. Scopul acestuia este de a organiza procesul educațional în grădinițele publice și private, creând un cadru unitar pentru desfășurarea activităților educaționale. Acest cadru este menit să răspundă atât nevoilor de dezvoltare ale copiilor, cât și realităților instituționale.
„Îndemnăm toți managerii, cadrele didactice, specialiștii și partenerii educaționali să analizeze prevederile Planului-Cadru. Acest document servește drept un instrument de referință pentru planificarea și desfășurarea activităților educaționale pentru a sprijini educația timpurie de calitate”, a declarat Corina Lungu, șefa Direcției politici în învățământul general din cadrul MEC.
Documentul introduce noi prevederi care includ aspecte didactice și manageriale, precum și un calendar al evenimentelor naționale și internaționale recomandate pentru acest nivel de învățământ. De asemenea, se revizuiește numărul de activități de limba română în grădinițele care au predare în limbile minorităților naționale: patru activități săptămânale în grupele medii, mari și pregătitoare, și în anumite cazuri, două activități săptămânale în grupa a II-a mică. Modificările sunt în conformitate cu recomandările Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL) și cu prevederile Ordinului MEC nr. 122/2025.
Prevederile noi includ și repere despre activitatea și repartizarea timpului de muncă pentru profesorii de limbă română din grădinițele cu predare în limba rusă.
Planul-cadru a fost elaborat în conformitate cu Codul Educației al Republicii Moldova, Cadrul de Referință al Educației Timpurii, Standardele de Învățare și Dezvoltare a Copilului și Curriculumul pentru educația timpurie.
Textul integral al Planului-cadru poate fi consultat aici.









































































