Îmbunătățirea rolului mediatorilor comunitari în educația copiilor romi, dezbătută la Ministerul Educației și Agenția Relații Interetnice


Activitatea mediatorilor comunitari, procesul lor de formare profesională și măsurile necesare pentru a îmbunătăți școlarizarea copiilor din comunitatea romă au constituit subiectul unei ședințe. Aceasta a fost organizată de Ministerul Educației și Cercetării, în colaborare cu Agenția Relații Interetnice. Printre participanți s-au numărat mediatori comunitari, reprezentanți ai autorităților publice locale și ai organizațiilor nonguvernamentale de profil.
Mediatorii comunitari au rolul de a identifica familiile de etnie romă, de a evalua nevoile acestora și de a le sprijini în accesarea de servicii sociale, medicale și educaționale. În contextul ședinței, participanții au venit cu propuneri pentru a îmbunătăți și a revizui cadrul normativ care reglementează funcțiile mediatorilor comunitari.
Ivan Duminica, șeful Serviciului politici în cadrul relațiilor interetnice de la MEC, a subliniat: „Consolidarea rolului mediatorilor comunitari necesită o cooperare eficientă între autoritățile centrale, administrația publică locală și societatea civilă. Ministerul Educației și Cercetării sprijină cu fermitate consolidarea statutului acestor specialiști, recunoscând contribuția mediatorilor la creșterea incluziunii școlare a copiilor romi și la întărirea coeziunii sociale în comunitățile vulnerabile”.
Conform datelor actuale, în 47 de localități dens populate de romi activează 50 de mediatori comunitari.













































































