Stiri

Efectul CONSUMULUI ZILNIC de băuturi gazoase este DEZASTRUOS

Știri 20.10.2014 19:34 Vizualizări2265
Efectul CONSUMULUI ZILNIC de băuturi gazoase este DEZASTRUOS

Consumul zilnic de băuturi gazoase ar putea grăbi îmbătrânirea celulelor, arată un studiu realizat de cercetători americani și publicat în „American Journal of Public Health”. Oamenii de știință au studiat consumul de băuturi gazoase și îndulcite la peste 5 000 de adulți între 20 și 65 de ani, scrie Agerpres.

Se știe că astfel de băuturi favorizează diabetul și obezitatea și, potrivit studiului american, ele ar accelera și îmbătrânirea celulelor. Cercetătorii au analizat consumul fiecăreia din cele 5 309 persoane și reacțiile băuturilor asupra ADN-ului și a globulelor albe.

Rezultatul a fost că telomerii (dopurile de protecție ale ADN-ului de la extremitatea cromozomilor), considerați cheia opririi procesului de îmbătrânire, sunt mai scurți la consumatorii de băuturi gazoase.

Potrivit cercetătorilor, este suficientă o sticlă de 35 cl pentru a influența dezvoltarea celulelor. Există o legătură între consumul de băuturi gazoase și accelerarea îmbătrânirii celulelor, independent de creșterea în greutate, susțin cercetătotii.

Accelerarea îmbătrânirii poate atinge în medie 4,6 ani.

Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri
Horoscopul zilei 12.08.2026 12.08.2026 13:25 405 Horoscopul zilei 12.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri