12:24:02 16.09.2019
 
Stiri

Două capitale europene vor fi UNITE printr-un tunel submarin de peste 100 de kilometri. Drumul va dura doar 30 de minute

Știri 09.02.2018 15:20 Vizualizări916 Autor: Ziarul National
Două capitale europene vor fi UNITE printr-un tunel submarin de peste 100 de kilometri. Drumul va dura doar 30 de minute Sursa: business24.ro

Cel mai lung tunel feroviar submarin din lume ar putea fi deschis traficului în anul 2040 între Finlanda și Estonia și ar putea costa până la 20 de miliarde euro, arată un studiu de fezabilitate prezentat miercuri de cele două state, informează Reuters.

După mai mulți ani de studii, autoritățile de la Helsinki și Tallinn analizează posibilitatea de a construi un tunel submarin între cele două capitale nordice, situate la ambele capete ale Golfului Finic.

Zeci de mii de estonieni lucrează în regiunea Helsinki și mulți dintre ei fac naveta săptămânal pe mare, iar mulți turiști finlandezi vizitează Tallinn.

Tunelul propus, cu o lungime de 103 de kilometri, ar scurta durată călătoriei între Helsinki și Tallinn la aproximativ 30 de minute, față de cel puțin 90 de minute în prezent cu cel mai rapid feribot.

În plus, tunelul feroviar ar conecta aeroporturile dintre cele două capitale și de asemenea ar face legătură cu Rail Baltica, o conexiune feroviară care ar urma să facă legătura între Varșovia și Tallinn începând din anul 2026.

„Estonia va fi conectată cu Europa Centrală și nu trebuie să ne oprim aici”, a declarat premierul estonian Juri Ratas într-o conferință de presă organizată la Tallin.

Fără un tunel feroviar, traficul de pasageri între cele două țări este prognozat să crească de la nouă milioane, în 2017, până la 14 milioane, în 2050. Cu un tunel, traficul ar putea crește până la 23 de milioane, dintre care 10 milioane ar fi transportați în continuare cu feribotul.

Studiul de fezabilitate estimează că tunelul submarin ar costa între 13 și 20 de miliarde de euro dar estimează că 40% din costuri ar urma să fie suportate de Uniunea Europeană.

Un raport publicat în 2015 de autoritățile de la Helsinki avansa un preț de cost semnificativ mai mic pentru același proiect, undeva între nouă și 13 miliarde euro.

În paralel, un proiect rival susținut de Peter Vesterbacka, fostul director general de la producătorul de jocuri video Rovio, încearcă să obțină finanțare chineză pentru un tunel care ar urma o rută diferită și ar fi inaugurat mai rapid decât varianta guvernului.

Cu toate acestea, Guvernul finlandez a subliniat că se concentrează în continuare pe propriul său plan. „Avem un proiect. Există loc pentru inovare dar avem doar un singur proiect”, a declarat ministrul finlandez al Transporturilor, Anne Berner.

Sursa: business24.ro

Prietenii tăi merită să știe ASTA!


Top stiri

Comentarii
Promo
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
16.09.2019 09:27 Nicolae Negru O sută de zile cu Dodon sau restabili...

13.09.2019 09:10 Nicolae Negru Maia Sandu va merge la Moscova de bun...

09.09.2019 09:09 Nicolae Negru Congresul PD: resetare sau resemnare?...

Meteo in Moldova
Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
Capricorn
Vărsător
Pești
Berbec
Taur
Gemeni
Rac
Leu
Fecioară
Balanță
Scorpion
Săgetător
Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de acord ca R. Moldova să-i ofere „o autonomie foarte puternică” Transnistriei, așa cum a anunțat președintele Igor Dodon, ca soluție pentru reglementarea conflictului transnistrean?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2018. Toate drepturile sunt rezervate

Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md