DEZVĂLUIRI despre modul în care a fost privatizată compania „Air Moldova”: „Domnul a venit cu un geamantan plin la bancă și a depus cash acești bani. Se investighează proveniența banilor și modul cum au fost incluși pentru plată”
S-a dus cu un geamantan plin de bani la bancă și a plătit pentru cumpărarea companiei de stat „Air Moldova”. Așa ar fi procedat unul dintre cei doi asociați ai companiei „Civil Aviation Group” SRL, Andrei Ianovici, care a privatizat „Air Moldova” acum un an.
Andrei Ianovici, proprietar al Companiei aeriene „AMS Airlines Air Charter” din Georgia, deține 25,5% din compania care a cumpărat „Air Moldova”, la fel ca și Serghei Melnik, fost candidat la funcția de guvernator, expert financiar și președinte al unei companii de consultanță din SUA.
Compania „Civil Aviation Group” SRL a fost fondată pe 23 august 2018, iar cota cea mai mare, de 49%, este deținută de „Blue Air”, o companie privată din domeniul aviației, cu sediul la București.
Valoarea tranzacției de vânzare-cumpărare a fost de 1,2 miliarde de lei, dintre care 50 de milioane de lei au fost transferați la bugetul de stat, iar restul sumei reprezenta datoriile companiei „Air Moldova”.
„Există informație clară din partea Serviciului pentru Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor în care se atestă că domnul Ianovici a venit cu un geamantan de bani într-o bancă comercială și a depus acești bani în cash. Evident că există și o anumită investigare a provenienței acestor bani și a modului în care au fost incluși în plata care s-a făcut în cazul companiei „Air Moldova”. Avem niște obligații internaționale cu privire la spălarea banilor și acest lucru ar putea să afecteze acțiunile de mai departe ale Guvernului”, a dezvăluit președintele Comisiei parlamentare de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizării și concesionării proprietății publice (2013-2019), deputatul Igor Munteanu.
Ieri, la ședința acestei comisii, mai mulți experți independenți care au analizat contractul de privatizare a companiei „Air Moldova” au recomandat rezilierea acestuia, pe motiv că este ilegal, conține lacune și termeni vagi, iar procesul de privatizare a fost viciat.
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei