21:51:02 19.04.2024
Stiri

Cel mai aglomerat tronson de cale ferată din R. Moldova, care asigură tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Federația Rusă, va fi REABILITAT

Actualitate 03.12.2021 12:59 Vizualizări1874 Autor: Ziarul National
Cel mai aglomerat tronson de cale ferată din R. Moldova, care asigură tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Federația Rusă, va fi REABILITAT
Poză simbol


Tronsonul de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, de altfel cel mai aglomerat tronson de cale ferată din R. Moldova, care asigură tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Federația Rusă, va di reabilitat.

Proiectul de modernizare a tronsonului de cale ferată va fi realizat din resursele oferite de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană.

Parlamentul a aprobat astăzi, în prima lectură, proiectul de ratificare a amendamentului la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și BERD pentru realizarea proiectului de achiziționare a locomotivelor și restructurarea infrastructurii feroviare.

Amendamentul prevede majorarea componentei pentru reabilitarea infrastructurii feroviare de la 27,5 milioane de euro până la 51 de milioane de euro.

Tot astăzi, deputații au aprobat, în prima lectură, proiectul de ratificare a unui alt amendament la Acordul de împrumut cu BERD, care prevede dotarea Întreprinderii de stat „Calea Ferată a Moldovei” cu noi locomotive pentru transportul de marfă.

„Locomotivele pentru transport marfă sunt mai puternice și oferă posibilitatea de a trage garnituri mai lungi și mai grele decât cele multifuncționale. De asemenea, termenul de exploatare a acestora este mai mare de două ori”, a menționat Andrei Spînu, viceprim-ministru, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în Parlament.

Acordul de împrumut dintre Moldova și BERD în vederea realizării proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare a fost semnat la 14 noiembrie 2014. Valoarea acestuia constituie 52,5 milioane de euro, inclusiv tranșa I (25 de milioane de euro pentru achiziția locomotivelor) și tranșa II (27,5 de milioane de euro destinate reabilitării infrastructurii feroviare).

Împrumutul a fost acordat pe un termen de 15 ani.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

15.04.2024 09:20 Nicolae Negru Nicolae Negru // Simțul realității și...

12.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Recensământul ca o f...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md