Ce să mănânci ca să nu fii DEPRESIV
1732
sursa: eva.ro Verdeţurile au mai multă vitamina E decât legumele, de aceea trebuie să le consumi zilnic. Ele protejează neuronii şi previn degradarea funcţiilor mentale.
O nouă cercetare vine să întărească legătura puternică dintre alimentele pe care le consumăm şi starea noastră psihică. Studiul a arătat clar că o dietă săracă în produse procesate şi bogată în fructe, legume, leguminoase, peşte şi oleaginoase scade semnificativ riscul de a suferi de depresie.
Au fost implicaţi peste 15.000 de participanţi la studiu care nu au avut niciodată un episod depresiv, iar după zece ani în care unii şi-au schimbat dieta s-a constatat că peste 1500 dintre ei au fost diagnosticaţi cu depresie şi trataţi cu medicamente antidepresive. Concluzia cercetătorilor a fost aceea că persoanele care au urmat o dietă sănătoasă au prezentat un risc mult diminuat de a face depresie.
Iată ce alimente nu trebuie să-ţi lipsească din dietă:
Verdeţurile
Două studii mari realizate de-a lungul timpului scot la iveală clar faptul că un consum ridicat de verdeţuri şi legume proaspete împiedică degradarea creierului şi-l apără de probleme grave. Este important să consumi zilnic verdeţuri, deoarece acestea au un conţinut mult mai ridicat de vitamina E decât legumele, iar acesta este un nutrient esenţial care protejează neuronii. Foloseşte tot timpul uleiul de măsline extravirgin în salatele de verdeţuri, deoarece grăsimile sănătoase favorizează o absorbţie mai bună a vitaminei E.
Fructe de pădure
Dacă îţi place să mănânci iaurt simplu cu câteva fructe la alegere este mai bine să optezi pentru căpşuni sau afine. Acestea protejează creierul de îmbătrânirea prematură.
Peşte
Una sau două porţii de peşte pe săptămână sunt esenţiale pentru sănătatea creierului şi a inimii, susţin cercetătorii.
Vin roşu
Consumat cu moderaţie oferă protecţie pentru inimă şi previne îmbătrânirea prematură a creierului. Prin urmare, în loc să optezi pentru alte băuturi alcoolice este recomandat să bei câte puţin vin roşu pentru a te relaxa.
Nuci şi alte oleaginoase
Conţin acizi graşi omega-3 care protejează creierul de boli şi te ajută să previi depresia. Consumă-le în cantităţi mici, deoarece nu este necesar să exagerezi cu ele pentru a beneficia de efectele protectoare!
Cum trebuie să mănânci ca să nu ai probleme cu depresia
În fiecare zi:
cereale integrale (trei porţii)
verdeţuri (o porţie)
legume (1-2 porţii)
un pahar cu vin roşu.
Aproape zilnic
oleaginoase (migdale sau nuci)
ulei de măsline extravirgin.
Din două în două zile
leguminoase (fasole, năut, linte, mazăre).
De două ori pe săptămână
afine sau căpşuni
carne de pui.
Cel puţin o dată pe săptămână
peşte.
Redu consumul acestor alimente
unt (mai puţin de o lingură pe zi)
fast food şi cartofi prăjiţi (maxim o porţie pe săptămână)
brânzeturi grase (o porţie pe săptămână)
carne roşie (maxim 4 porţii pe săptămână)
produse de patiserie şi dulciuri (nu mai mult de 5 porţii pe săptămână).
Sursa: eva.ro
21.12.2018
17:40
06.12.2018
19:03
26.11.2018
17:30
07.11.2018
18:30
05.10.2018
20:30
04.09.2018
07:30
16.08.2018
07:30
07.08.2018
20:03
01.08.2018
17:04
21.07.2018
18:30
03.03.2018
11:30
30.12.2017
20:58
10.08.2026
23:45
10.08.2026
23:38
10.08.2026
23:02
10.08.2026
22:15
10.08.2026
21:50
10.08.2026
21:23
10.08.2026
21:17
10.08.2026
19:57
10.08.2026
19:48
10.08.2026
19:45
10.08.2026
19:36
10.08.2026
18:56
10.08.2026
18:32
10.08.2026
17:49
10.08.2026
17:16
10.08.2026
16:14
10.08.2026
15:44
10.08.2026
15:37
10.08.2026
15:09
10.08.2026
14:59
10.08.2026
14:56
10.08.2026
14:55
10.08.2026
14:53
10.08.2026
13:10
10.08.2026
13:06
Vreme caldă și predominant senină în Republica Moldova, 11–17 august 2026
Drone militare britanice K3 Scout ar fi trimis în secret date către China, în timp ce erau folosite de forţele speciale și la teste NATO în ţările baltice
Bucureștiul demontează propaganda Moscovei după acuzațiile privind cumpărarea portului Giurgiulești din Republica Moldova
Trump întoarce foaia: cere compensaţii Iranului şi le face condiţie pentru orice acord privind Strâmtoarea Ormuz
















