09:39:38 30.03.2024
Stiri

Începe Formula 1! Care sunt cei 20 de piloți din sezonul 2023 și principalele noutăți

Actualitate 24.02.2023 14:12 Vizualizări2535 Autor: Ziarul National
Începe Formula 1! Care sunt cei 20 de piloți din sezonul 2023 și principalele noutăți


Vor fi în total 23 de Mari Premii de Formula 1, cel mai încărcat sezon din istoria acestei competiții. Sezonul va debuta pe 5 martie la Bahrain și se va încheia pe 26 noiembrie la Abu Dhabi, informează Prosport.

Circuitul din Qatar va reveni în calendarul Formula 1, în timp ce Las Vegas va găzdui pentru prima oară o cursă din Marele Circ. China n-a fost inclusă decoamdată din cauza problemelor sanitare, deși ar fi fost o dată liberă pe 16 ianuarie.

Formula 1 şi firma Racing Force au semnat un acord conform căruia toţi piloţii care vor evolua în ediţia 2023 a Campionatului Mondial de Formula 1 vor purta pe căşti mini-camere video.

Toţi cei 20 de piloţi implicaţi în sezonul 2023 al Formulei 1 vor fi echipaţi cu mini-camere omologate de Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA). Aceste mini-camere au 8 milimetri în diametru şi cântăresc 1,43 grame. Ele sunt plasae la nivelul ochilor, pe căptuşeala de protecţie din interiorul căştii.

Utilizarea lor se va face oficial, pentru prima oară, la Marele Premiu din Bahrain, în etapa inaugurală a ediţiei 2023 a Formulei 1, din 5 martie.

Cine sunt cele 10 echipe și cei 20 de piloți

Mercedes – Lewis Hamilton, George Russell
Red Bull – Max Verstappen, Sergio Perez
Ferrari – Charles Leclerc, Carlos Sainz
McLaren – Lando Norris, Oscar Piastri
Alpine – Esteban Ocon, Pierre Gasly
AlphaTauri – Yuki Tsunoda, Nyck De Vries
Aston Martin – Fernando Alonso, Lance Stroll
Williams – Alexander Albon, Logan Sargeant
Alfa Romeo – Valtteri Bottas, Guanyu Zhou
Haas – Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg

Un singur furnizor de cauxiucuri

Pirelli furnizează anvelopele și produce trei variante pe care echipele le vor folosi în weekend: moi, medii și dure.

Cele moi sunt cele mai rapide anvelope, dar se uzează instant, în timp ce cele dure sunt cele mai lente, dar au cea mai bună durabilitate. Echipele folosesc sesiunile de antrenament pentru a-și forma strategia și pentru a învăța anvelopele pentru cursă. În calificări, echipele folosesc anvelopele moi pentru a stabili cei mai rapizi timpi.

În timpul cursei, echipele trebuie să facă cel puțin o oprire la boxe pentru schimbarea anvelopelor, în care 23 de mecanici lucrează la mașină, schimbând cauciucuri și efectuând orice alte modificări, de obicei cu scopul de a o face în mai puțin de 3 secunde.

Cea mai rapidă oprire la boxe înregistrată în F1 a fost pentru Red Bull Racing, care a reușit să execute o oprire de 1,82 secunde la Marele Premiu al Braziliei din 2019.

Care sunt cursele din 2023

5 martie: Marele Premiu al Brahainului, la Sakhir
19 martie: Marele Premiu al Arabiei Saudite, la Jeddah
2 aprilie: Marele Premiu al Australiei, la Melbourne
30 aprilie: Marele Premiu al Azerbaidjanului, la Baku
7 mai. Marele Premiu de la Miami (Florida)
21 mai: Marele Premiu al regiunii Emilia Romagna, la Imola
28 mai: Marele Premiu al Principatului Monaco, la Monte Carlo
4 iunie: Marele Premiu al Spaniei, la Barcelona
18 iunie: Marele Premiu al Canadei, la Montreal
2 iulie: Marele Premiu al Austriei, la Spielberg
9 iulie: Marele Premiu al Marii Britanii, la Silverstone
23 iulie: Marele Premiu al Ungariei, la Budapesta
30 iulie: Marele Premiu al Belgiei, la Spa-Francorschamps
27 august: Marele Premiu al Ţărilor de Jos, la Zandvoort
3 septembrie: Marele Premiu al Italiei, la Monza
17 septembrie: Marele Premiu al Singapore
24 septembrie: Marele Premiu al Japoniei, la Suzuka
8 octombrie: Marele Premiu al Qatarului
22 octombrie: Marele Premiu al Statelor Unite, la Austin (Texas)
29 octombrie: Marele Premiu al Mexicului, la Ciudad de Mexico
5 noiembrie: Marele Premiu al Braziliei, la Sao Paulo
18 noiembrie: Marele Premiu de la Las Vegas (Nevada)
26 noiembrie: Marele premiu de la Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite)

Cât costă un bolid de F1

Bolizii din Marele Circ sunt foarte scumpi. Crearea, dezvoltarea și competiția anuală a acestuia au costat milioane de euro. Mașinile de F1 sunt de obicei construite pentru a concura pentru un singur sezon, cu upgrade-uri și piese noi adăugate pe tot parcursul sezonului pentru a menține performanța de vârf și a rămâne aproape de restul.

Costul unui bolid de F1 variază de la o echipă la alta, în funcție de bugetul lor pentru construirea și dezvoltarea de noi piese.

De exemplu, șasiul unei mașini de F1 poate costa până la 700.000 euro, în timp ce zona din jurul șoferului este de aproximativ 17.000 euro. Cu toate acestea, cea mai scumpă parte a mașinii este motorul. Un nou motor pentru o mașină de F1 și toate componentele sale pot costa până la 18 milioane de euro.

În total, o mașină de F1 costă aproximativ 20 de milioane de euro pe an.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
29.03.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Încă o dată despre u...

25.03.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin căzut de pe ca...

22.03.2024 09:05 Nicolae Negru Nicolae Negru // De ce ideea referend...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de-acord ca referendumul constituțional privind aderarea R. Moldova la Uniunea Europeană să fie organizat în aceeași zi cu alegerile prezidențiale din anul curent?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md