De ce biletul cu TRENUL până la Iași va fi mai SCUMP decât cu microbuzul: „Ceai, cafea – ca în avion!”


Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) lansează, mâine, 30 septembrie, în premieră cursa feroviară Chişinău-Iaşi (staţia Socola).
Evenimentul este mediatizat de mult, iar astăzi directorul general CFM, Iurie Topală, a susţinut un briefing, anunţând cursa ca fiind cu acte în regulă, după ce ieri la Bucureşi s-a întâlnit cu directorul general al întreprinderii „Calea Ferată din România”, Dan Marian Costescu, şi au semnat o Convenţie cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră.
Printre altele, documentul prevede şi instrucţia cu privire la exploatarea trecerii de frontieră Ungheni (CFM) – Socola (CFR).
Iurie Topală s-a arătat destul de optimist atunci când a prezentat informaţia despre noua cursă: „Suntem cei mai buni, cei mai operativi, cei mai siguri. Noua garnitură este una dintre cele mai bune, este dotată cu wi-fi, aer condiţionat şi oferă toate comodităţile pentru o călătorie plăcută şi ecologică. Ceai, cafea – ca în avion!”.
Întrebat care este rostul acestui tren, în condiţiile când este suficient transport auto spre Iaşi, care este şi mai rapid, şi mai ieftin, Iurie Topală a insistat asupra siguranţei.
„Suntem în prag de iarnă, când circulaţia pe drumuri poate fi complicată din cauza ninsorilor, iar transportul se strică, în schimb trenul este sigur pe orice vreme”, a afirmat directorul CFM.
Preţurile pentru cursa Chişinău-Iaşi vor varia în funcţie de clasa vagonului. Cu scopul de a motiva călătorii să circule cu acest tren, CFM a lansat o promoţie şi a operat reduceri.
Astfel, iniţial biletele pentru clasa I vor costa 173 de lei, cele de clasa II – 148 de lei şi cele de clasa III – 132 de lei. Pe urmă, preţurile vor fi, respectiv, de 230, 185 şi 165 de lei.
Chiar şi cu reduceri promoţionale, preţurile sunt destul de mari, ţinând cont de faptul că în prezent o călătorie cu trenul pe ruta Chişinău-Ungheni costă 22 de lei.
„Să nu uităm că la cursele internaţionale sunt alte tarife. Costul biletelor a fost stabilit în urma negocierilor cu colegii din România, iar tarifele sunt coordonate cu CFR. Totuşi, trebuie să ţinem cont de comodităţile oferite de călătoria cu trenul”, a subliniat Topală, care a adăugat că studenţii vor beneficia de reduceri de 20%, iar copiii până la 7 ani vor plăti jumătate din preţul biletului.
Trenul va circula zilnic şi va porni din Chişinău la ora 6.17, iar din Iaşi – la ora 17.17. În total, călătoria va dura circa trei ore: o oră și 40 de minute pentru drumul propriu-zis şi o oră și 20 de minute pentru controlul vamal la ambele puncte.
Garnitura are o capacitate de 265 de locuri. Potrivit directorului CFM, cu o zi înainte de lansarea trenului au fost vândute circa 80 de bilete, însă Iurie Topală s-a arătat sigur că toate locurile vor fi ocupate.









































































