Creșterea semnificativă a costurilor asigurărilor maritime în Orientul Mijlociu pe fondul tensiunilor Israel-Iran


Conflictul din ce în ce mai intens dintre Israel și Iran duce la o creștere semnificativă a costurilor de asigurare pentru navele care tranzitează Marea Roșie și Golful Persic. Aceasta reflectă o deteriorare accentuată a securității în regiune.
Conform datelor Marsh McLennan, cel mai mare broker de asigurări la nivel mondial, asigurarea pentru navele care intră în Golful Persic a crescut la 0,2% din valoarea navei. Acest procent a crescut de la 0,125% după atacul-surpriză al Israelului asupra Iranului de săptămâna trecută. În Marea Roșie, de asemenea, tarifele pentru riscuri de război au crescut. Polițele pentru porturile israeliene s-au triplat, ajungând acum la 0,7%. În plus, valabilitatea ofertelor de asigurare a fost redusă acum la doar 24 de ore de la 48 de ore inițial.
”Deși situația rămâne deocamdată limitată la regiune, riscurile continuă să fie acoperite pentru a permite fluxul de mărfuri”, a declarat Marcus Baker, director global al departamentului marin, cargo și logistică din cadrul Marsh.
Totuși, unele companii au început să ocolească Strâmtoarea Ormuz, un punct strategic vital pentru exporturile de petrol, semnalând o neliște în industria maritimă. Jakob Larsen, șef al departamentului de securitate al Bimco, organizație care reprezintă armatori la nivel global, a menționat că tensiunile au dus la o "scădere modestă" a numărului de nave care traversează zona.
Strâmtoarea Ormuz, situată între Iran și Oman, face legătura între Golful Persic și Marea Arabiei. Este considerată unul dintre cele mai sensibile puncte de tranzit pentru aprovizionarea globală cu petrol. Blocarea temporară a acesteia poate duce la creșteri semnificative ale prețurilor energiei, la costuri sporite ale transportului maritim și întârzieri majore în livrări.









































































