Ce categorie de mașini va fi interzisă în UE? „Ne vom confrunta cu o recesiune”
![Vizualizări](/img/eye.jpg)
![Ce categorie de mașini va fi interzisă în UE? „Ne vom confrunta cu o recesiune”](/getimages/620x2000x2/large/e0002ca42496cdd35b8ba5291a2b9d6b.jpg)
CEO-ul unei companii producătoare de baterii a avertizat că renunțarea prematură la motoarele cu ardere internă în Europa ar putea duce la pierderea a un milion de locuri de muncă și la o recesiune majoră.
Lars Carlstrom, CEO al companiei producătoare de baterii Italvolt, a atras atenția că decizia Uniunii Europene de a interzice producția de mașini care folosesc motorină și benzină, reprezintă o amenințare economică semnificativă pentru Europa.
În ciuda faptului că compania sa are un rol esențial în producția de baterii destinate vehiculelor electrice, el a subliniat că o astfel de interdicție ar putea conduce la o „recesiune pentru restul vieții noastre".
„În ceea ce privește data de interzicere a mașinilor cu motor cu combustie în Europa din 2035, sunt îngrijorat de industria auto europeană, nu cred că toată lumea va avea timp să se adapteze”, a spus el pentru site-ul de automobile Recharge, citează Newsweek.
„Dacă pierdem milioane de locuri de muncă, vom avea o recesiune pentru tot restul vieții noastre. Cred că trebuie să avem o tranziție mai lină, poate din 2040 în 2045?”, a continuat el.
Atunci când a fost înștiințat că reprezintă un producător de baterii care, teoretic, ar avea de beneficiat, el și-a apărat poziția spunând „Trebuie să fim realiști”.
Un factor major este, de asemenea, construirea infrastructurii necesare pentru a sprijini adoptarea în masă a vehiculelor electrice, despre care Lars Carlstrom a susținut că nu este în vigoare, spunând: „Rețelele de electricitate nu sunt proiectate pentru ca toate mașinile să funcționeze cu electricitate, mai ales în SUA”.
„Sunt necesare sisteme de stocare a energiei pentru a rezolva acest lucru. Nevoia de stocare a energiei nu va putea fi satisfăcută în următorii 10 ani, chiar dacă producția crește rapid. Sunt necesare stocuri mari, inclusiv la stațiile de încărcare”, a adăugat el, potrivit RMX.
CEO-ul avertizează, de asemenea, că bateriile vehiculelor electrice de astăzi nu sunt suficient de bune pentru a concura cu motoarele cu ardere internă și că tehnologia trebuie să se maturizeze în continuare.
El a atras atenția că iarna reprezintă o provocare specială din cauza faptului că reduce performanța vehiculelor electrice. Cu toate acestea, el a prezis că în termen de cinci ani, ar putea exista o nouă tehnologie sub formă de baterii cu stare solidă.
„Avem nevoie de încărcare mai rapidă și de autonomie mai mare iarna. Asta înseamnă că trebuie să avem o stare solidă, care va veni în cinci ani”, a spus el.
Lars Carlstrom a ma punctat că tranziția Chinei către electricitate este deja în plină desfășurare: „China este deja acolo cu tranziția sa, aceasta este problema. Timpul lor de decizie este, de exemplu, mult mai scurt. Acolo, poți deschide o nouă mină într-un an și jumătate, pe când aici durează 20 de ani”.
El a atenționat, de asemenea, că sprijinul Chinei pentru industria sa auto, împreună cu protecționismul inechitabil, prezintă provocări majore pentru Europa. În plus, producătorii auto europeni au transmis deja o mare parte din tehnologia și expertiza lor producătorilor chinezi.
Întrebat despre amenințarea schimbărilor climatice, Carlstrom a precizat că „mașinile nu sunt cea mai mare problemă, de exemplu, avem o serie de centrale electrice pe cărbune care funcționează în întreaga lume”.
![](/getimages/620x2000x2/large/3b9af5ade4b4ca948b43e3a6d3cdb26e.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/cef62988fd56168cc2319c0e6b5645b7.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/a4758362b56d2017da39677ce30339be.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/860b4f52bf03ae3ba5aa97739ebd1351.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/97196f6097c2b098c759417440d13b2d.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/67753a8022633d3f1de6cec148490315.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/34b2d9ef04958203e770ccdcb0143689.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/727433ab59ecee6122a608d7d9b50821.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/38aca113b695433a8fbb4d26d1006a17.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/da06ee5375cab9fb731e62975a6050f7.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/3b9af5ade4b4ca948b43e3a6d3cdb26e.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/cef62988fd56168cc2319c0e6b5645b7.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/a4758362b56d2017da39677ce30339be.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/860b4f52bf03ae3ba5aa97739ebd1351.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/97196f6097c2b098c759417440d13b2d.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/67753a8022633d3f1de6cec148490315.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/34b2d9ef04958203e770ccdcb0143689.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/727433ab59ecee6122a608d7d9b50821.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/619x421x1/large/3b9af5ade4b4ca948b43e3a6d3cdb26e.jpg)
![](/getimages/619x421x1/large/cef62988fd56168cc2319c0e6b5645b7.jpg)
![](/getimages/619x421x1/large/a4758362b56d2017da39677ce30339be.jpg)
![](/getimages/619x421x1/large/860b4f52bf03ae3ba5aa97739ebd1351.jpg)