Stiri

Mâncarea NEAȘTEPTATĂ care îţi grăbeşte MOARTEA

Știri 11.10.2014 16:04 Vizualizări2260
Mâncarea NEAȘTEPTATĂ care îţi grăbeşte MOARTEA

Cei care obişnuiesc să mănânce multă carne roşie trebuie să îşi reanalizeze opţiunile. Carnea procesată şi cea neprocesată pot scurta viaţa consumatorilor, avertizează oamenii de ştiinţă.

Conform unei cercetări ale cărei rezultate au apărut în revista ,,American Journal of Clinical Nutrition", riscul de mortalitate este crescut de un asemenea obicei alimentar, scrie ziare.com. Cercetatorii suedezi au studiat peste 75 de de bărbaţi şi femei, pentru a-şi da seama ce legătură exista între consumul de carne roşie şi scăderea speranţei de viaţă.

În categoria cărnii procesate pot fi incluse, printre altele, cârnaţii şi mezelurile. Experţii avertizează asupra pericolului legat atât de carnea de porc, cât şi de cea de vită. Trebuie menţionat faptul că ei au studiat efectele acestui aliment asupra consumatorilor timp de aproximativ 15 ani.

În intervalul respectiv, 20 la sută dintre subiecţi au murit. În comparaţie cu cei care nu au mâncat carne, persoanele care au consumat circa 300 de grame zilnic au trăit cu circa doi ani mai puţin. De exemplu, 100 de grame de carne procesată mâncată în fiecare zi a însemnat o reducere a vieţii cu aproximativ nouă luni.

,,E de presupus că atât carnea procesată, cât şi cea neprocesată ar putea avea mecanisme biologice diferite, rezultând în diferite efecte asupra mortalităţii", sustin autorii studiului.

Carnea roşie e o sursa de zinc şi proteine, dar procesarea ei are ca rezultat aparitia unor componente care pot contracara efectele benefice. Totuşi, specialiştii spun că e nevoie de mai multe studii care să arate cum afectează carnea roşie neprocesată sănătatea oamenilor, căci mecanismul acţiunii ei asupra organismului nu este clar.

Autor: Galina Munteanu
Top stiri
Horoscopul zilei 12.08.2026 12.08.2026 13:25 430 Horoscopul zilei 12.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri