Zeci de operatori de la Serviciul 112 au fost instruiți de experți din România: Peste 2,5 milioane de apeluri înregsitrate până acum
Timp de aproape un an, atât reprezentanții din conducere, cât și peste 40 de operatori ai Serviciului 112 de la Chișinău au avut parte de un modul de instruire cu experți veniți din România. Cele mai importante rezultate au fost scăderea timpului de reacție la preluarea apelurilor de urgență, cât și trierea apelurilor non urgente, a menționat astăzi directorul Serviciului Național Unic pentru apelurile de Urgență 112, Liviu Oboroc, în cadrul conferinței de totalizare a proiectului „Sprijin pentru instituirea sistemului unic de urgență 112 în Republica Moldova”, realizat cu sprijinul României și al Suediei, în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale din România.
„În luna mai, la câteva luni de la lansare, reușeam să preluăm 52-54 de apeluri în cinci secunde. În prezent, am ajuns la o cifră de 64 de apeluri preluate în primele cinci secunde. Din totalul celor peste 2,5 milioane de apeluri înregistrate până acum, 64% la preluăm în primele cinci secunde”, a menționat Liviu Oboroc, citat de „Radio Chișinău”.
În prezent cea mai mare problemă cu care se confruntă Serviciul 112 din Republica Moldova sunt apelurile non urgente, care constituie aproape 70 la sută din numărul total. În acest sens urmează să fie organizate campanii de conștientizare în masă.
„S-a oferit expertiza modului în care se răspunde și a modului în care, după ce răspunde un operator, se transmite informația la ambulanță, poliție, pompieri. Modul în care răspund și grila de întrebări adresate. În asta a constat ajutorul nostru. Nu doar în privința infrastructurii tehnice, cât și în privința managementului operațional. Cine răspunde și către cine se îndreaptă apelul”,a declarat Cătălin Harnagea, directorul general al Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare –RoAid, compania care a oferit expertiză tehnică și a instruit operatorii de la Chișinău..
Numărul unic 112 pentru apelurile de urgență funcționează non-stop și este activ pe teritoriul R. Moldova de la 29 martie curent. Serviciul a integrat și apelurile către numerele 901, 902 și 903 folosite pentru apelarea pompierilor, poliției și a ambulanței.
Crearea Serviciului 112 este o prevedere a Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană.
Vicepremierul Popșoi, la Washington: În ultimii doi ani, de când Rusia a atacat militar Ucraina, R. Moldova „a demonstrat reziliență și a arătat că este un partener de încredere pentru toată lumea civilizată”
PERCHEZIȚII // Metale prețioase în valoare de aproape 1,6 milioane de lei, aduse prin contrabandă în R. Moldova: Declarațiile contradictorii ale unui bărbat de 37 de ani
Achizițiile publice din R. Moldova, monitorizate cu ajutorul inteligenței artificiale: „Inteligența artificială poate ajuta cetățenii și mediul de afaceri să-și crească eficiența”