Stiri

STUDIU// Șampania are efecte benefice

Sanatatea & Frumusetea 10.05.2013 17:08 Vizualizări846
STUDIU// Șampania are efecte benefice
Șampania îmbunătățește memoria și îndepărtează bolile degenerative precum demenţa, relevă un nou studiu. Specialiștii recomandă un consum de  1-3 pahare de şampanie pe săptămână pentru a preveni pierderile de memorie.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, anumiți compuşi care se găsesc în şampanie pot îmbunătăţi memoria spaţială care este responsabilă pentru reţinerea informaţiilor legate de mediu şi orientare. Acești compuși permit creierului să stocheze amintiri.

„Rezultatele ilustrează pentru prima dată că un consum moderat de şampanie are potenţialul de a influenţa funcţiile cognitive, precum memoria”, a explicat profesorul Jeremy Spencer, de la Universitatea Reading, citat de Descopera.ro.

În acelaşi timp, savanții au notat că oamenii ar trebui să consume alcool în mod responsabil, adăugând că unul - două pahare de şampanie pe săptămână sunt suficiente pentru a iniţia îmbunătăţirea memoriei.
Autor: Stela Mihailovici
Top stiri

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.00 1 USD 17.34 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri