Stiri

Descoperire surprinzătoare: dacă eşti alăptat, beneficiezi de un avantaj neaşteptat la vârstă adultă!

Sanatatea & Frumusetea 26.06.2013 12:24 Vizualizări1500
Descoperire surprinzătoare: dacă eşti alăptat, beneficiezi de un avantaj neaşteptat la vârstă adultă!
Copiii care sunt alăptaţi au şanse mai mari să atingă o clasă socială superioară celei din care provin părinţii lor, arată un nou studiu.

Cercetătorii au studiat 34.000 de persoane din Marea Britanie, ce erau născute fie în 1958, fie în 1970, şi au comparat clasa lor socială la vârsta de 33 sau 34 de ani cu cea a tatălui lor atunci când aceştia erau copii. Dintre participanţii la studiu, copiii care fuseseră alăptaţi prezentau şanse sporite de a fi urcat în ierarhia socială la maturitate, cercetătorii definind acest lucru prin obţinerea unei slujbe cu un statut social mai ridicat decât slujba deţinută de tatăl participanţilor la studiu.

Cercetarea arăta că alăptatul creştea şansele de a urca pe scara socială cu 24%, dar totodată reducea riscul de a coborî pe scara socială cu 20 la sută.

Rezultatele sugerează că alăptatul a dus la îmbunătăţirea dezvoltării neurologice a copilului, ceea ce a rezultat în abilităţi cognitive superioare, ceea ce la rândul lor au ajutat la obţinerea unei poziţii mai bune în societate, explică oamenii de ştiinţă.

De asemenea, studiul a arătat că acei copii care fuseseră alăptaţi prezentau mai puţine semne ale stresului emoţional, ceea ce ar fi putut contribui la succesul lor în viaţă.

Alte studii mai vechi au sugerat că substanţele nutritive din laptele matern duc la îmbunătăţirea dezvoltării cognitive. De asemenea, contactul piele-piele dintre mamă şi copil a fost asociat unei legături mai bune între părinte şi copil şi cu un nivel mai scăzut al stresului.

Pentru realizarea acestui studiu, cercetătorii au întrebat mamele a două grupuri mari de persoane născute la 12 ani distanţă dacă şi-au alăptat copiii.

Cercetătorii au măsurat periodic performanţa cognitivă şi reacţia la stres a copiilor și au descoperit că abilităţile cognitive şi reacţia la stres erau responsabile pentru aproximativ o treime din impactul total al alăptatului.

Există dovezi ce arată că anumite elemente din laptele matern, precum acizii graşi polinesaturaţi cu catenă lungă, sunt esenţiale pentru dezvoltarea neurologică a copilului. Cercetătorii suspectează că există şi alte substanţe nutritive în laptele matern care susţin dezvoltarea copilului.

Rezultatele acestui studiu sugerează că alăptatul aduce beneficii sociale ce se manifestă de-a lungul întregii vieţi. Aceste beneficii ar putea fi chiar mai mari pentru copiii vulnerabili ce sunt născuţi înainte de termen sau care prezintă o greutate mică la naştere.

După Descoperă.ro
Autor: Ziarul National
Top stiri
Horoscopul zilei 13.08.2026 13.08.2026 13:21 506 Horoscopul zilei 13.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.00 1 USD 17.34 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri