Ceaiul negru, elixir pentru sănătate
1894
O ceașcă de ceai pe zi te poate ajuta să te bucuri de o stare de sănătate mai bună mai târziu, în viață, însă, dacă nu ești un băutor de ceai, există alte lucruri pe care le poți adăuga în alimentația ta pentru a te simți bine.
Cheia este reprezentată de flavonoide, care sunt substanțe ce se găsesc în mod natural în multe alimente și băuturi comune, cum ar fi ceaiul negru și verde, merele, nucile, citricele, fructele de pădure și multe altele.
Acestea au fost mult timp cunoscute pentru numeroasele beneficii asupra sănătății. Cu toate acestea, un nou studiu al Universității Edith Cowan (ECU) din Australia arată că flavonoidele ar putea fi chiar mai bune pentru noi decât se credea până acum, potrivit Science Daily, citat de Descoperă.
Ben Parmenter, cercetător al Institutului de Cercetare pentru Nutriție și Inovare în Sănătate din cadrul ECU și coordonator al studiului, a declarat că, deși există multe surse alimentare de flavonoide, unele au cantități deosebit de mari.
„În majoritatea populațiilor, un mic grup de alimente și băuturi – cu un conținut unic de flavonoide – contribuie la cea mai mare parte a aportului total de flavonoide din alimentație. Principalii factori care contribuie la acest aport sunt, de obicei, ceaiul negru sau verde, afinele, căpșunile, portocalele, vinul roșu, merele, stafidele și ciocolata neagră”, a spus Parmenter.
Calcifierea aortei abdominale (CAA) – cea mai mare arteră din organism care furnizează sânge oxigenat de la inimă către organele abdominale și membrele inferioare – este un factor de predicție al riscului cardiovascular, cum ar fi infarctul și accidentul vascular cerebral.
Nu doar ceaiul negru este recomandat
Deși ceaiul negru a fost principala sursă de flavonoide în cadrul studiului – probabil din cauza vârstelor înaintate ale participanților, cercetătorul Ben Parmenter a spus că oamenii pot beneficia de flavonoide și fără a pune ceainicul pe foc.
„Dintre femeile [din studiu] care nu beau ceai negru, un aport total mai mare de flavonoide din afara ceaiului pare, de asemenea, să protejeze împotriva calcifierii extinse a arterelor. CAA este un predictor major al evenimentelor de boală vasculară, iar acest studiu arată că aportul de flavonoide, care ar putea proteja împotriva CAA, este ușor de realizat în dieta majorității oamenilor”, a mai spus Parmenter.
09.06.2026
20:40
406
Miercuri, 10 iunie 2026: timp mai cald și cer în mare parte senin în Republica Moldova
09.06.2026
19:10
418
Școala din Bălțata, model de eficiență energetică: încălzire cu pelete, confort sporit și facturi de patru ori mai mici
504
Vicepremierul pentru reintegrare, Valeriu Chiveri, discută la Chișinău cu senatori francezi despre reintegrare, securitate regională și sprijinul Parisului pentru parcursul european al Republicii Moldova
09.06.2026
17:51
475
EcoVoucher impulsionează reciclarea: peste 300 de tone de frigidere și mașini de spălat vechi, colectate în Moldova
09.06.2026
16:50
525
Ministerul Energiei testează prin exercițiu „Table Top” reacția instituțiilor în crize de aprovizionare cu gaze naturale
09.06.2026
11:01
618
Chișinăul devine centru regional pentru sportul de masă: training internațional ACT RISE unește specialiști din Moldova, România și Ucraina
09.06.2026
08:50
760
MAIA își prezintă în Consiliul Economic planul de integrare europeană a agriculturii și sistemele digitale pentru gestionarea plăților către fermieri
09.06.2026
08:00
701
Horoscopul zilei 09.06.2026
08.06.2026
23:10
877
Alibaba, Baidu, BYD și Unitree, trecute de Pentagon pe lista companiilor care sprijină armata chineză
08.06.2026
20:57
804
Vreme plăcută și stabilă în Republica Moldova, marți, 09.06.2026
09.06.2026
20:40
388
Miercuri, 10 iunie 2026: timp mai cald și cer în mare parte senin în Republica Moldova
09.06.2026
19:10
401
Școala din Bălțata, model de eficiență energetică: încălzire cu pelete, confort sporit și facturi de patru ori mai mici
489
Vicepremierul pentru reintegrare, Valeriu Chiveri, discută la Chișinău cu senatori francezi despre reintegrare, securitate regională și sprijinul Parisului pentru parcursul european al Republicii Moldova
09.06.2026
17:51
460
EcoVoucher impulsionează reciclarea: peste 300 de tone de frigidere și mașini de spălat vechi, colectate în Moldova
09.06.2026
16:50
511
Ministerul Energiei testează prin exercițiu „Table Top” reacția instituțiilor în crize de aprovizionare cu gaze naturale
09.06.2026
11:01
605
Chișinăul devine centru regional pentru sportul de masă: training internațional ACT RISE unește specialiști din Moldova, România și Ucraina
09.06.2026
08:50
746
MAIA își prezintă în Consiliul Economic planul de integrare europeană a agriculturii și sistemele digitale pentru gestionarea plăților către fermieri
09.06.2026
08:00
690
Horoscopul zilei 09.06.2026
08.06.2026
23:10
864
Alibaba, Baidu, BYD și Unitree, trecute de Pentagon pe lista companiilor care sprijină armata chineză
08.06.2026
20:57
792
Vreme plăcută și stabilă în Republica Moldova, marți, 09.06.2026
932
Platforma „Clusters Meet Clusters” lansează cooperarea națională a celor 21 de clustere economice din Republica Moldova
08.06.2026
15:33
1081
Profesorii de română din școlile minorităților naționale, trimiși la perfecționare în centre universitare din România
08.06.2026
15:09
922
Bătălie pentru robotaxiuri la Londra: Uber mizează pe Wayve, în timp ce Waymo își extinde testele autonome în capitala britanică
08.06.2026
13:38
1056
Eugeniu Osmochescu promovează la Riga investițiile și integrarea europeană a Republicii Moldova la reuniunea anuală a BERD
979
Poliția Națională și Ambasada României își reafirmă parteneriatul la finalul mandatului atașatului de afaceri interne
08.06.2026
10:28
987
Polițiști cu experiență în misiuni internaționale, dialog deschis despre participarea echilibrată a femeilor și bărbaților în operațiuni de pace
08.06.2026
10:06
959
Vinificatorii moldoveni, palmares impresionant la VINARIUM 2026: 80 de medalii pentru Vinul Moldovei
08.06.2026
09:36
1014
Ministra Agriculturii Ludmila Catlabuga discută la Istanbul extinderea cooperării agroalimentare dintre Moldova și Turcia
08.06.2026
09:34
1062
Ludmila Catlabuga, la Zero Waste Forum de la Istanbul: infrastructura post-recoltare, prioritate pentru agricultura Moldovei
08.06.2026
08:45
804
Horoscopul zilei 08.06.2026
08.06.2026
06:57
1475
Alertă în Orhei: Un aparat de zbor necunoscut, cel mai probabil o dronă, a EXPLODAT lângă satul Lopatna
1187
Cardiologul Ștefan Busnatu, pe lista lui Tomac pentru Ministerul Sănătății: prevenție, digitalizare și inovare pentru un sistem medical modern
07.06.2026
18:49
1268
Vremea în Republica Moldova între 8 și 14 iunie: început de vară cu soare, nori și averse de scurtă durată
07.06.2026
08:33
1169
Horoscopul zilei 07.06.2026
06.06.2026
20:38
1442
Duminică, 7 iunie 2026: răcire ușoară și ploi frecvente în Republica Moldova
06.06.2026
08:02
1574
Horoscopul zilei 06.06.2026
Miercuri, 10 iunie 2026: timp mai cald și cer în mare parte senin în Republica Moldova
Școala din Bălțata, model de eficiență energetică: încălzire cu pelete, confort sporit și facturi de patru ori mai mici
EcoVoucher impulsionează reciclarea: peste 300 de tone de frigidere și mașini de spălat vechi, colectate în Moldova
1 MDL
1 EUR
20.07
1 USD
17.35
1 RON
3.83
1 RUB
0.24
1 UAH
0.39

Inapoi














