Stiri

Alimentul care ne fereşte de cancerul de sân

Sanatatea & Frumusetea 30.06.2013 13:35 Vizualizări1291
Alimentul care ne fereşte de cancerul de sân
Rezultatele unui nou studiu sugerează că femeile care consumă regulat acizi graşi omega-3 din peşte au mai puţine şanse de a dezvolta cancer mamar, comparativ cu restul femeilor.

Oamenii de ştiinţă din China au analizat rezultatele a 26 de studii internaţionale care au implicat aproape 900.000 de femei, dintre care 20.000 suferiseră de cancer mamar. Pe baza acestei analize, s-a constatat că femeile care aveau un consum ridicat de acizi graşi omega-3 proveniţi din peşte, aveau un risc de dezvoltare a cancerului mamar cu 14% mai mic comparativ cu participantele care consumau un nivel minim de acizi graşi omega-3.

De asemenea, rezultatele au indicat şi existenţa unei relaţii doză-efect: la fiecare creştere zilnică de 0,1 grame a nivelului de omega-3 s-a observat o scădere de 5 procente a riscului de apariţie a cancerului de sân. Prin comparaţie o porţie de peşte gras, precum somonul, conţine patru grame de acizi graşi omega-3.

Acizii graşi omega-3, un tip de grăsimi polisaturate, au fost lăudaţi în ultimul timp pentru potenţialele beneficii aduse sănătăţii, precum prevenirea bolilor de inimă şi a cancerului. Însă, nu toate studiile au reuşit să demonstreze aceste beneficii.

Totuşi, în rândul populaţiei asiatice, consumul de peşte a putut fi asociat cu scăderea riscului de apariţie a cancerului de sân, dar acest lucru nu s-a putut constata şi în rândul persoanelor care făceau parte din populaţia vestică.

Cercetătorii au explicat că este posibil ca aportul de peşte din populaţia occidentală să fie prea scăzut pentru ca acesta să poată avea un efect de protejare împotriva cancerului mamar.

Descoperă.ro
Autor: Ziarul National
Top stiri
Horoscopul zilei 13.08.2026 13.08.2026 13:21 477 Horoscopul zilei 13.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.00 1 USD 17.34 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri