Pliante antiviolență împreună cu facturile la energia electrică. Începe campania „Protejează-mi copilăria”
Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei a lansat astăzi campania „Protejează-mi copilăria”. Scopul acesteia este să prevină și să combată violența. Potrivit unui studiu realizat de minister, 50% din părinții intervievați au declarat că pedeapsa fizică este acceptabilă, iar alți 10% - că este necesară. Același studiu mai arată că 33 la sută dintre copii au fost bătuți în ultimul an, 40% au fost pălmuiți, iar alți 25% amenințați cu bătaia sau agresați verbal.
În cadrul campaniei, vor fi difuzate două spoturi video și audio, va fi organizat un concurs național al desenelor în toate școlile și vor fi organizate seminare, mese rotunde și maratoane antiviolență. „Copiii sunt mesaje vii pe care le trimitem unor timpuri, de aceea vrem să le protejăm copilăria. Societatea nu a renunțat la comportamentele crude cum este violența. Motivele de justificare sunt legate de lipsa autorității parentale. Pălmuirea este cea mai tolerantă formă de violență, iar jumătate dintre părinții intervievați în studiu spun că ea nu trebuie exclusă ca metodă de pedeapsă”, a declarat ministrul Muncii, Protecției Sociale și Familiei, Valentina Buliga.
Aceasta spune, însă, că metodele de educare a copiilor sunt din ce în ce mai bune. „Dacă în anul 2003, doar 65% din părinți foloseau discuția ca formă de disciplină, atunci, în 2009, numărul acestora s-a ridicat la 93%. Mai mult, începând cu 1 ianuarie 2014, ministerul va lansa un Telefon al Copilului, unde vor fi oferite consultații și suport copiilor abuzați fizic sau verbal de părinții lor”, a mai adăugat ministrul.
Partenerii ministerului în această companie sunt UNICEF-ul și compania „Gas Natural Fenosa”. „Trebuie să ne unim forțele, pentru că ne alarmează această situație. Fiecare copil trebuie protejat de violența fizică și emoțională. Violența e greu perceptibilă, pentru că are loc în spații închise, acasă, în clasele de studii. Copiii bătuți au toate șansele să dezvolte ulterior boli psihice, dar și fizice”, a declarat Nune Mangasaryan, reprezentantul UNICEF în R. Moldova.
Tot în cadrul campaniei, „Gas Natural Fenosa” va expedia, pe lângă factura lunară, câte un pliant informativ despre violență. „Aproape 700 000 de familii vor primi facturile împreună cu pliantele. Opt persoane cu dizabilități capsează în fiecare zi cele două foi”, a spus Silvia Radu, președintele companiei.
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei