DOCUMENTUL de la care a pornit epopeea parcărilor cu plată din Chișinău: Toți cei care au decis pe cine să desemneze câștigător al licitației, la CNA
Parteneriatul public-privat dintre Primăria Chișinău și „EME PARKLEITSYSTEM GmbH” în privința parcărilor cu plată din capitală face victme. Ofițerii anticorupție au reținut, ieri, șapte persoane bănuite de măsluirea licitației din 2015 în cadrul căreia a fost decisă firma care va încasa 90% din taxele pentru parcări în următorii 25 de ani.
Printre aceștia se numără viceprimarul municipiului Chişinău, Nistor Grozavu, şeful Direcţiei transport urban şi căi de comunicaţie, Igor Gramețchi, fostul consilier municipal Ghenadie Ivașcenco, administratorii a trei companii de parking, dar și omul de afaceri, Alexandr Pincevshi, suspectat că ar fi gestionat din umbră mai multe companii participante la licitaţie, inclusiv cea câştigătoare.
Ideea acestui parteneriat public-privat a fost materializată încă în octombrie 2014, când Consiliul Municipal Chișinău a aprobat decizia nr. 6/5 „cu privire la aprobarea Studiului privind strategia de parcare în municipiul Chișinău”.
Prin acea decizie a fost aprobată și componența Comisiei de selectare a partenerului privat în următoarea componență: Grozavu Nistor, viceprimar - președintele comisiei; Ivașcenco Ghenadie, consilier municipal - secretar al comisiei; mebrii comisiei: Topal Iurie, consilier municipal; Butucel Vitalie, șef adjunct, Direcția generală transport public și căi de comunicație; Zavorotco Serghei, consilier municipal; Bulat Veaceslav, consilier municipal; reprezentant al Agenției Proprietății publice.
În iulie 2015, Monitorul Oficial publica un comunicat informativ al Primăriei capitalei cu privire la concursul pentru selectarea unui partener privat pentru implementarea proiectului. Totuși, în august 2015, Primăria Chișinău făcea invitația de ofertă pentru organizarea și gestionarea parcărilor cu plată din municipiul Chișinău și indica cerințele vizavi de partenerul privat al autorităților capitalei în acest proiect. Centrul Național Anticorupție susține că aceste cerințe au fost înăsprite „nemotivat”.
Deşi caietul de sarcini a fost cumpărat de 16 companii, doar două au depus ofertele pentru participare - nerezidenta „EME PARKLEITSYSTEM GmbH” şi rezidenta „Sizif-L” SRL, ultima fiind descalificată din motiv că nu ar fi prezentat toate actele.
Contractul dintre Primărie și „EME PARKLEITSYSTEM GmbH” a fost semnat câteva luni mai târziu, pe 3 decembrie 2015, de Nistor Grozavu din partea Primăriei Chișinău și de Pal Ivancsics, director general al companiei nominalizate.
Peste 30 de milioane de euro de la BERD pentru construcția liniei electrice Bălți - Suceava: Parlamentul a ratificat Acordul
OFICIAL // „Bentley”, „Porsche” și „Land Rover”, cele mai SCUMPE mașini importate anul trecut în R. Moldova: Top cinci mărci de autoturisme preferate și statele din care cetățenii R. Moldova cumpără cele mai multe mașini
Primărița de la Orhei ar putea fi trasă la răspundere, după ce ar fi OBSTRUCȚIONAT ancheta în cazul OMORULUI tinerei însărcinare de 19 ani. Alesul local ar fi dat prioritate unui „show media”, decât să furnizeze informații Poliției