Stiri
„Tarifele actuale ale călătoriilor avia din Republica Moldova sunt mai mici decât în statele europene și chiar decât tarifele pe care le avem la aeroportul din Habarovsk și nu planificăm să le schimbăm”, susține Tatiana Semionov, directorul adjunct al companiei „Komaks” căreia i-a fost dat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău.
Potrivit Tatianei Semionov, tarifele pot fi schimbate doar cu acordul proprietarului, în acest caz al statului, și numai dacă apar premise în acest sens.
„Dacă va fi modernizată infrastructura, vor fi optimizate cheltuielile și participanții la traficul aerian vor fi de acord, atunci am putea vorbi despre micșorarea tarifelor. În acest context, pot să spun că aceste tarife nu vor fi majorate, deoarece tarifele sunt reglementate de proprietar, adică de stat, iar noi vom putea să majorăm aceste tarife doar cu acordul Guvernului, dar, iarăși, trebuie să prezentăm motivele”, a declarat Tatiana Semionov.
Planul de investiții privind modernizarea Aeroportului Chișinău va fi realizat în mai multe etape. Prima cuprinde perioada anilor 2013-2015 și prevede infuzii bănești de circa 45 de milioane de euro. Cu acești bani, investitorul intenționează să restabilească pista de aterizare/decolare, să lărgească terminalul și să dezvolte activitatea nonaviatică, adică închirierea spațiilor care aparțin aeroportului.
Tatiana Semionov a dat asigurări că angajații Aeroportului Chișinău își vor păstra locurile de muncă. Viceministrul Economiei, Tudor Copaci, s-a arătat convins că planul de investiții prezentat de compania concesionară va fi dus la bun sfârșit. „Noi am stabilit suma de un milion de euro pentru garanția de bună execuție, iar concesionarul a dorit ca această sumă să fie de 5 milioane de euro. Adică, în cazul în care fiecare etapă de investiții nu este realizată așa cum prevede contractul în termenii stabiliți, statul poate rezilia contractul și beneficia de banii depuși pentru garanție. Altceva este când compania va investi 50 de milioane de euro și nu va reuși să mărească numărul de pasageri. Ori umblăm la tarife, ori găsim altă soluție”, a precizat Copaci.
Menționăm că Aeroportul Internațional Chișinău a fost dată în concesiune companiei „Komaks” care administrează aerogara din Habarovsk. La licitația de tip închis au fost invitate șapte companii. Potrivit autorităților, veniturile Aeroportului Internațional Chișinău au fost în 2011 de șapte milioane de lei, în 2012 - de 10-15 milioane de lei, iar datoriile sunt de 80 milioane de lei.
Virginia Nica
Concesionarul Aeroportului Internațional Chișinău: „Tarifele la călătoriile avia nu vor fi micșorate”
Social
06.09.2013
17:48
2386
Autor: Ziarul National
Potrivit Tatianei Semionov, tarifele pot fi schimbate doar cu acordul proprietarului, în acest caz al statului, și numai dacă apar premise în acest sens.
„Dacă va fi modernizată infrastructura, vor fi optimizate cheltuielile și participanții la traficul aerian vor fi de acord, atunci am putea vorbi despre micșorarea tarifelor. În acest context, pot să spun că aceste tarife nu vor fi majorate, deoarece tarifele sunt reglementate de proprietar, adică de stat, iar noi vom putea să majorăm aceste tarife doar cu acordul Guvernului, dar, iarăși, trebuie să prezentăm motivele”, a declarat Tatiana Semionov.
Planul de investiții privind modernizarea Aeroportului Chișinău va fi realizat în mai multe etape. Prima cuprinde perioada anilor 2013-2015 și prevede infuzii bănești de circa 45 de milioane de euro. Cu acești bani, investitorul intenționează să restabilească pista de aterizare/decolare, să lărgească terminalul și să dezvolte activitatea nonaviatică, adică închirierea spațiilor care aparțin aeroportului.
Tatiana Semionov a dat asigurări că angajații Aeroportului Chișinău își vor păstra locurile de muncă. Viceministrul Economiei, Tudor Copaci, s-a arătat convins că planul de investiții prezentat de compania concesionară va fi dus la bun sfârșit. „Noi am stabilit suma de un milion de euro pentru garanția de bună execuție, iar concesionarul a dorit ca această sumă să fie de 5 milioane de euro. Adică, în cazul în care fiecare etapă de investiții nu este realizată așa cum prevede contractul în termenii stabiliți, statul poate rezilia contractul și beneficia de banii depuși pentru garanție. Altceva este când compania va investi 50 de milioane de euro și nu va reuși să mărească numărul de pasageri. Ori umblăm la tarife, ori găsim altă soluție”, a precizat Copaci.
Menționăm că Aeroportul Internațional Chișinău a fost dată în concesiune companiei „Komaks” care administrează aerogara din Habarovsk. La licitația de tip închis au fost invitate șapte companii. Potrivit autorităților, veniturile Aeroportului Internațional Chișinău au fost în 2011 de șapte milioane de lei, în 2012 - de 10-15 milioane de lei, iar datoriile sunt de 80 milioane de lei.
Virginia Nica
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
28.12.2018
10:42
1631
VIDEO // Momentul în care Gigi Becali dă 10.000 de euro la colindători
08.11.2018
14:00
3231
Ce s-a ales de cel mai celebru bodyguard al României
05.02.2018
18:30
2063
Sumă fabuloasă pe care a transferat-o Gigi Becali în conturile călugărilor români de la Muntele Athos! Funcționării greci din bancă s-au SPERIAT când au văzut câți bani intră!
09.09.2017
17:01
4457
Ți-l amintești pe orfanul ÎNFIAT de Becali? Ce s-a ales de el după…
26.12.2013
10:05
2715
Două angajate ale unei Asociaţii de economii şi împrumut, condamnate pentru escrocherie
07.09.2013
15:56
3927
„Gândurile” preşedintelui CC, Alexandru Tănase, privind cazurile Aeroportului şi BEM
07.09.2013
09:35
2322
Filat despre cazul BEM şi despre Aeroport: „Acuzaţii absurde şi neîntemeiate”
07.09.2013
09:17
2304
Leberalii solicită şedinţă extraordinară în Parlament. Conducerea Legislativului: „După 26 septembrie”
05.09.2013
17:41
2298
Două moldovence au vrut să intre în țară cu pașapoarte false
04.09.2013
17:32
2043
Aeroportul Internațional Chișinău a fost dat în concesiune
29.08.2013
14:29
1559
Cetățeni cu acte false, reținuți pe Aeroportul Chișinău
16.05.2024
17:59
1115
Tatiana Răducanu, PRIMELE explicați despre acuzațiile privind legătuirile cu Platon
Top stiri
16.05.2024
19:26
511
VOTAT// 20 octombrie 2024: Alegeri prezidențiale concomitent cu referendumul pentru integrare europeană în R. Moldova
16.05.2024
18:55
756
Decizia privind organizarea referendumului de integrare europeană pe 20 octombrie curent, aprobată cu scandal în Parlament. Carp către opoziția prorusă: Nu ați protestat împotriva plebiscitului separatist din UTA Găgăuzia
16.05.2024
17:59
1108
Tatiana Răducanu, PRIMELE explicați despre acuzațiile privind legătuirile cu Platon
16.05.2024
17:38
741
Procuratura Anticorupție, explicații despre modul în care discuțiile dintre Colenco și Platon despre Răducanu au ajuns la Veronica Dragalin: „Mai multe persoane din sistemul judecătoresc și al procuraturii ar fi putut acorda asistență lui Platon”
16.05.2024
17:23
886
Un fost director SPPS a ajuns pe banca acuzaților pentru ABUZ de putere. Acesta ar fi provocat instituției daune de 117 000 de lei, după ce a folosit bunurile SPPS în interes personal și a încasat plăți salariale deși nu se afla la serviciu
16.05.2024
16:59
816
„Pobeda” lui Șor NU poate avea fracțiune în Parlamentul R. Moldova: Conducerea Parlamentului face referire la decizia Curții Constituționale
Actualitate
Descoperă
Actualitate
VOTAT// 20 octombrie 2024: Alegeri prezidențiale concomitent cu referendumul pentru integrare europeană în R. Moldova
Decizia privind organizarea referendumului de integrare europeană pe 20 octombrie curent, aprobată cu scandal în Parlament. Carp către opoziția prorusă: Nu ați protestat împotriva plebiscitului separatist din UTA Găgăuzia
Tatiana Răducanu, PRIMELE explicați despre acuzațiile privind legătuirile cu Platon
Procuratura Anticorupție, explicații despre modul în care discuțiile dintre Colenco și Platon despre Răducanu au ajuns la Veronica Dragalin: „Mai multe persoane din sistemul judecătoresc și al procuraturii ar fi putut acorda asistență lui Platon”
Punct de vedere NAȚIONAL
Meteo in Moldova