00:27:03 09.05.2024
Stiri

Ce reclamă cel mai des COPIII din R. Moldova atunci când sună la „Telefonul Copilului”

Social 06.01.2017 15:00 Vizualizări1586 Autor: Ziarul National


Ce reclamă cel mai des COPIII din R. Moldova atunci când sună la „Telefonul Copilului”
Poză simbol

Autoritățile anunță că, în ultima zi a anului 2016, a fost înregistrat cel de-al 18 000-lea apel serviciul „Telefonul Copilului”.

De la începutul activității acestui serviciu în R. Moldova, ai fost înregistrate 14 732 de apeluri unice şi 3 268 apeluri repetate, dintre care 12 156 au fost copii și 2 576 -adulți.

Principalele subiecte adresate specialiștilor de către copii sunt comunicarea defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate, probleme de relaţionare între semeni, hârțuire în şcoală sau în cercul de încredere, lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate, probleme emoţionale, subiecte de sexualitate, cazuride violenţă, neglijare, exploatare sau trafic al copilului. Vârsta copiilor care au telefonat lanumărul 116 111 variază între 9 și 17 ani.

De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat și persoanele adulte care se informează despre servicii alternative de protecţie, modalitatea de stabilire a regimului de întrevedere, modul de obţinere a ajutorului material, procedura de înscriere în instituţii preşcolare, drepturile copilului și obligaţiunile părinţilor în raport cu copiii etc.

Totodată, 816 din apeluri au vizat doi sau mai mulţi copii implicaţi direct în situaţii de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic.

Informaţia recepţionată la Telefonul Copilului privind cazurile suspecte a copiilor în situaţii de risc este expediată prin intermediul Fişei de sesizare a cazului către autoritatea tutelară locală (primarii de sate, comune şioraşe) sau autoritatea tutelară teritorială (Direcţiile asistenţă socială şi protecţie a familiei/Direcţia municipală pentru protecţia copilului Chişinău).

„Telefonul Copilului” - 116 111 - este un serviciu telefonic de asistență gratuită pentru copii, care şi-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei și implementat de Centrul Internaţional „La Strada”.

Telefonul Copilului oferă suport emoțional atât copiilor, cât și părinților aflați în dificultate și de informare în domeniul drepturilor și protecției copilului. Serviciul activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim. Acesta dispune și de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 și pagina web: www.telefonulcopilului.md.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
07.05.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Cine trage dintre no...

03.05.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Să nu ne deprindem, ...

29.04.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Avatarul Partidului Șor

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md