Stiri
Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul românesc se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, relatează vineri cotidianul „Vijesti”, citat de „Gândul”.
„Vijesti” a constatat că rezultatele preliminare au arătat că, înainte de a se prăbuşi în canion, autocarul se deplasa cu 80 de kilometri pe oră, dar viteza exactă va fi cunoscută după analiza detaliată a experţilor.
„Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum”, a declarat o sursă din cadrul poliţiei.
Limita de viteză pe acest sector de drum este de 40 de kilometri pe oră.
„La acest moment nu pot dezvălui detalii despre cum conducea şoferul înainte de accident. Aceste date vor fi conţinute în raportul final, care va fi gata săptămâna viitoare", a declarat procurorul Vojislav Grujic.
Procurorul, care se ocupă de anchetă, a declarat că aşteaptă mai multe detalii pentru a întocmi raportul final.
„Trebuie să clarificăm unele fapte care sunt importante în proces. Ar trebui să fie gata săptămâna viitoare", a declarat el, adăugând că este posibil să fie cerută o expertiză suplimentară.
La câteva ore după tragedie, în timpul investigaţiei, echipe ale poliţiei, specialişti şi procurori au emis ipoteza că accidentul s-ar fi produs probabil din cauza vitezei excesive şi a carosabilului alunecos.
Aceeaşi concluzie ar reieşi şi din analiza urmelor lăsate de pneuri. Este posibil ca, tot din cauza vitezei excesive, autocarul să se fi lovit de zidul de beton, de panourile de semnalizare rutieră şi feroviară, precum şi de parapetul podului, care avea o lungime de 22,5 metri.
Ancheta va încerca să stabilească ce s-a întâmplat şi ce alţi factori în afară de viteză şi carosabilul umed l-au împiedicat pe şofer să vadă curba şi să meargă drept, prăbuşindu-se în prăpastie, potrivit cotidianului.
Autocarul nu a fost încă scos din canion şi va trebui găsită o modalitate pentru a face acest lucru, deoarece expertiza tehnică ar putea oferi mai multe răspunsuri.
Un autocar cu turişti români s-a răsturnat într-o prăpastie duminică, în jurul orei 18.00, ora României, în urma accidentului pierzându-şi viaţa 18 persoane, iar alte 29 fiind rănite.
Nouă dintre victime sunt din Capitală, cinci din judeţul Argeş, două din Timiş şi câte una din Ilfov şi Cluj.
Patru dintre persoanele din Argeş care au decedat în accident erau din Curtea de Argeş, fiind vorba despre Nicolae Derviş, om de afaceri şi fost consilier local, Mariana Mateescu, ghidul excursiei, profesoară de matematică pensionară, Toma Mateescu, soţul femeii, şi Ion Marinescu, tatăl fostului consilier judeţean liberal Mădălin Marinescu. Cea de-a cincea victimă, Gherghina Buidan, era din Piteşti.
Nicolae Derviş, în vârstă de 65 de ani, fost consilier local, era preşedinte al filialei Curtea de Argeş a PNL. Familia Derviş avea în Curtea de Argeş o fabrică de pâine cu peste 100 de angajaţi.
Nicolae Derviş ar fi trebuit să plece în această vară într-o excursie în Spania, dar a primit în ultimul moment o ofertă cu circuitul din Muntenegru şi Croaţia, cedând călătoria în Peninsula Iberică unui fîn, angajat al brutăriei.
ANUNŢ ŞOCANT: Anchetatorii tocmai au anunţat PROBA INCRIMINATOARE a accidentului din Muntenegru
Social
28.06.2013
13:17
1914
Autor: Ziarul National
Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul românesc se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, relatează vineri cotidianul „Vijesti”, citat de „Gândul”.
„Vijesti” a constatat că rezultatele preliminare au arătat că, înainte de a se prăbuşi în canion, autocarul se deplasa cu 80 de kilometri pe oră, dar viteza exactă va fi cunoscută după analiza detaliată a experţilor.
„Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum”, a declarat o sursă din cadrul poliţiei.
Limita de viteză pe acest sector de drum este de 40 de kilometri pe oră.
„La acest moment nu pot dezvălui detalii despre cum conducea şoferul înainte de accident. Aceste date vor fi conţinute în raportul final, care va fi gata săptămâna viitoare", a declarat procurorul Vojislav Grujic.
Procurorul, care se ocupă de anchetă, a declarat că aşteaptă mai multe detalii pentru a întocmi raportul final.
„Trebuie să clarificăm unele fapte care sunt importante în proces. Ar trebui să fie gata săptămâna viitoare", a declarat el, adăugând că este posibil să fie cerută o expertiză suplimentară.
La câteva ore după tragedie, în timpul investigaţiei, echipe ale poliţiei, specialişti şi procurori au emis ipoteza că accidentul s-ar fi produs probabil din cauza vitezei excesive şi a carosabilului alunecos.
Aceeaşi concluzie ar reieşi şi din analiza urmelor lăsate de pneuri. Este posibil ca, tot din cauza vitezei excesive, autocarul să se fi lovit de zidul de beton, de panourile de semnalizare rutieră şi feroviară, precum şi de parapetul podului, care avea o lungime de 22,5 metri.
Ancheta va încerca să stabilească ce s-a întâmplat şi ce alţi factori în afară de viteză şi carosabilul umed l-au împiedicat pe şofer să vadă curba şi să meargă drept, prăbuşindu-se în prăpastie, potrivit cotidianului.
Autocarul nu a fost încă scos din canion şi va trebui găsită o modalitate pentru a face acest lucru, deoarece expertiza tehnică ar putea oferi mai multe răspunsuri.
Un autocar cu turişti români s-a răsturnat într-o prăpastie duminică, în jurul orei 18.00, ora României, în urma accidentului pierzându-şi viaţa 18 persoane, iar alte 29 fiind rănite.
Nouă dintre victime sunt din Capitală, cinci din judeţul Argeş, două din Timiş şi câte una din Ilfov şi Cluj.
Patru dintre persoanele din Argeş care au decedat în accident erau din Curtea de Argeş, fiind vorba despre Nicolae Derviş, om de afaceri şi fost consilier local, Mariana Mateescu, ghidul excursiei, profesoară de matematică pensionară, Toma Mateescu, soţul femeii, şi Ion Marinescu, tatăl fostului consilier judeţean liberal Mădălin Marinescu. Cea de-a cincea victimă, Gherghina Buidan, era din Piteşti.
Nicolae Derviş, în vârstă de 65 de ani, fost consilier local, era preşedinte al filialei Curtea de Argeş a PNL. Familia Derviş avea în Curtea de Argeş o fabrică de pâine cu peste 100 de angajaţi.
Nicolae Derviş ar fi trebuit să plece în această vară într-o excursie în Spania, dar a primit în ultimul moment o ofertă cu circuitul din Muntenegru şi Croaţia, cedând călătoria în Peninsula Iberică unui fîn, angajat al brutăriei.
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
27.03.2024
15:12
1148
ANCHETĂ // Doi polițiști ai IP Nisporeni au fost DEMIȘI, iar alții trei - sancționați, pentru că au încercat să MUȘAMALIZEZE accidentul provocat de primarul de Boldurești, soldat cu moartea unui adolescent de 14 ani
03.10.2019
08:59
4308
VIDEO // Imaginile care clarifică cine se face VINOVAT de accidentul rutier de la Buiucani. Consecințele puteau fi DRAMATICE. Troleibuzul a împiedicat producerea unui adevărat CARNAGIU
22.01.2019
20:01
2595
Gest nesăbuit al reginei, la numai o zi după accidentul provocat de soțul ei
06.12.2018
18:02
3155
S-a sinucis în ziua în care a divorțat
12.11.2018
18:04
2245
TRAGEDIE // Abia se căsătoriseră și au murit la câteva ore de la nunta de basm!
01.11.2018
10:19
3729
Român, martorul unui accident CUMPLIT în Franța: „Nu îmi venea să cred ce am trăit”
24.10.2018
19:02
6062
O femeie PARALIZATĂ își vedea soțul cum se FURIȘA în garaj în fiecare noapte. Până la urmă nu a mai rezistat și…
24.10.2018
08:02
2124
VIDEO // Accident la metroul din Roma: 20 de fani ai ŢSKA Moscova răniţi
01.07.2018
09:30
2651
VIDEO // „Am dat live ca să-l oprească poliția”. Mărturia bărbatului care a transmis pe Facebook accidentul în care i-a murit soția
28.05.2018
20:03
1535
O femeie în vârstă de 90 de ani a intrat cu mașina în mulțime – un mort și trei răniți
Top stiri
17.05.2024
12:29
109
BNM a aderat la IAIS, asociație internațională din care fac parte FMI, Comisia Europeană sau Banca Mondială: „Este un pas semnificativ în consolidarea capacităților de supraveghere a sectorului de asigurări”
17.05.2024
11:55
227
RECENSĂMÂNT // Peste 1,65 de milioane de persoane, recenzate: Cele mai lente ritmuri de colectare a datelor sunt înregistrate în Chișinău și Bălți
17.05.2024
11:39
184
CEC va demara toate procedurile pentru organizarea ALEGERILOR prezidențiale, dar și a REFERENDUMULUI privind aderarea R. Moldova la UE
17.05.2024
11:22
259
Maia Sandu, DETALII despre rezistența la reforma justiției, dar și unii procurori și judecători, care ar COLABORA cu grupările criminale și Kremlinul: „Repercusiunile vor fi dramatice pentru R. Moldova. Vorbim aici de pace și război”
17.05.2024
10:59
243
PROGRAM // Festivalul Tradițiilor Românești: Ovidiu Lipan Țăndărică, Stelu Enache, Diana Bucșă, Fanfara din Zece Prăjini, concert gratuit, vineri, la Grădina Botanică
17.05.2024
10:35
299
Federația Rusă a căzut pe locul opt în structura exporturilor din R. Moldova: Cumpărăm de pe piața rusă de circa două ori mai multe produse decât vindem în acest stat
17.05.2024
09:39
572
„Verdictul” fostului președinte al Curții Constituționale despre „alegerea” Evgheniei Guțul: „Funcția de bășcăniță a fost procurată pe bani rusești. Pelerinajele la Kremlin trebuie percepute ca fiind o susținere tacită a politicii agresive a Rusiei”
17.05.2024
09:13
576
Nicolae Negru // Anatomia unui scandal întâmplător
Actualitate
Descoperă
Social
Douăzeci și două de filme moldovenești în cadrul proiectului Filme din Moldova – online (VIDEO)
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
Profirie Skramtai, un cunoscut dirijor din R. Moldova și fost conducător al Corului „Doina”, s-a stins din viață în Lituania
Punct de vedere NAȚIONAL
Meteo in Moldova