00:39:38 19.04.2024
Stiri

VIDEO // Elevii din 925 de școli ar putea reveni în clase de la 1 septembrie: ȘAPTE SCENARII pentru desfășurarea procesului de studii propuse de către MECC administrațiilor instituțiilor de învățământ

Actualitate 13.07.2020 14:07 Vizualizări2110 Autor: Ziarul National
VIDEO // Elevii din 925 de școli ar putea reveni în clase de la 1 septembrie: ȘAPTE SCENARII pentru desfășurarea procesului de studii propuse de către MECC administrațiilor instituțiilor de învățământ
Poză simbol


Elevii din cel puțin 925 de școli din R. Moldova ar putea reveni în sălile de clasă începând cu 1 septembrie curent.

Anunțul a fost făcut astăzi de către ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, în cadrul unui briefing de presă.

Potrivit oficialului, ministerul le propune instituțiilor de învățământ șapte scenarii privind desfășurarea procesului de studii în anul 2020 - 2021, iar decizia finală va fi luată de către administrațiile publice de nivelul doi, cu respectarea obligatorie a normelor sanitar-epidemiologice. Responsabilitatea aprobării aparține Consiliului de administrație și celui profesoral al instituției.

Primul scenariu presupune prezența fizică în proporție de 100% a elevilor și profesorilor la școală, de la 1 septembrie 2020.

„Acest model este aplicabil în cazul școlilor, al claselor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normativele sanitar-epidemilogice de stat. Respectarea distanței fizice dintre elevi este prioritară. În R. Moldova sunt 1 250 de școli. Din analiza realizată de MECC împreună cu direcțiile de învățământ, acest model ar putea fi aplicat în 74% dintre școlile din R. Moldova, adică în 925, acestea fiind școli care au un număr de până la 300 de copii. La necesitate, în condițiile pandemiei, se pot organiza lecții de câte 30 de minute, pentru a minimiza timpul aflării elevilor în școală”, a detaliat ministrul Șarov.

În acest caz, pauzele ar putea fi mai mari și mai mult în aer liber, pentru a putea aerisi sălile de clasă.

Scenariul doi: învățarea în două schimburi;
Scenariul trei: învățarea combinată;
Scenariul patru: învățarea de tip hibrid, zilnic pe grupuri;
Scenariul cinci: învățarea alternantă, săptămânal;
Scenariul șase: învățarea la distanță, inclusiv online;
Scenariul șapte: învățarea mixtă.

Scenariile cu numerele doi, trei, patru și cinci pot fi preluate, așa cum afirmă ministrul Șarov, de către instituțiile care au între 300 și 500 de elevi, în total 162 de școli sau 13%.

CITIȚI și VIDEO // NOUTĂȚI despre ADMITEREA la universitățile din R. Moldova: Depunerea actelor va avea loc ONLINE, în perioada 27 iulie - 4 august

„În cazul școlilor cu mulți elevi, cu multe clase paralele, organizarea activității educaționale se poate realiza în două schimburi, clasele primare și cele gimnaziale având prioritate pentru primul schimb. La necesitate, se pot organiza lecții a câte 30 de minute, pentru a permite schimbului doi să înceapă lecțiile mai devreme. Învățarea combinată presupune împărțirea școlii în zile de prezență și zile de comunicare la distanță. Pe rând, o zi se vine la școală, o zi are loc comunicarea la distanță, inclusiv online. Astfel, zilnic se va afla fizic în instituție jumătate din numărul elevilor”, a adăugat Igor Șarov.

Învățarea de tip hibrid presupune 50% dintre elevi la școală și 50% online, adică împărțirea clasei pe grupe care se rânduiesc - o zi la școală, o zi online, prezența elevilor fiind de 50% la școală, în fiecare zi. Totodată, învățarea alternantă, săptămânal, înseamnă prezența a 50% dintre elevi la școală și altă jumătate - online, care se vor rândui săptămânal. O grupă va veni timp de o săptămână la școală, iar cealaltă va face lecții online, după care se vor schimba cu locurile.

În ceea ce privește scenariul șase, învățarea la distanță, inclusiv online, acesta ar putea fi aplicat în cazuri de forță majoră, precum depistarea mai multor cazuri de COVID-19 pozitive în clasă, școală, localitate și este necesară izolarea.

Totodată, învățarea mixtă presupune îmbinarea a două sau trei modele explicate mai sus și este recomandată celor peste 160 de școli care au între 600 și 2 000 de elevi.

„Cum vom învăța în noul an? Profesorii vor analiza nevoile elevilor și vor personaliza învățarea. Echilibrăm programa prodată și ne concentrăm pe competențele esențiale de care au nevoi elevii”, a subliniat ministrul Educației, Culturii și Cercetării.

Igor Șarov a mai precizat că activitatea grădinițelor din R. Moldova ar putea fi reluată după anularea stării de urgență în sănătate publică, valabilă până la 31 iulie curent din cauza pandemiei de COVID-19.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
15.04.2024 09:20 Nicolae Negru Nicolae Negru // Simțul realității și...

12.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Recensământul ca o f...

08.04.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Ne va apăra sau nu R...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md