Rămas fără IMUNITATE parlamentară, deputatul Petru Jardan a comentat ACUZAȚIILE lui Stoianoglo: „Prioritatea mea era să asigur buna funcționare a Aeroportului Chișinău”
Rămas fără imunitatea parlamentară, deputatul Petru Jardan susține că acuzațiile Procuraturii Generale în privința sa referă la deciziile luate „în conformitate cu contractul semnat cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Europeană de Investiții”. Mai exact, Jardan spune că ar fi vorba despre un contract de asigurare, fără de care Aeroportul Internațional Chișinău nu ar fi putut activa. Aceste declarații au fost făcute astăzi, în cadrul ședinței în care 68 de parlamentari au votat pentru ridicarea imunității sale.
Mai exact, procurorul general a făcut referire la un contract de asigurare, care a fost semnat de Petru Jardan și care ar fi prejudiciat statul, deoarece o parte din acel contract a fost executat după concesionarea AIC, în noiembrie 2013.
Petru Jardan a explicat că AIC ar fi fost obligat să încheie această poliță de asigurare, în conformitate cu acordul cu BERD și BEI din 2008. În plus, contractul de asigurare era obligatoriu și pentru buna funcționare a Aeroportului, condiție impusă de Administrația de Stat a Aviației Civile, spune deputatul.
El a mai precizat că asigurarea precedentă expirase în iulie 2013, iar noul contract trebuia încheiat pentru un an, deoarece certificatul de operator de aerogară este eliberat pentru un an.
„Eram obligat să închei contractul de asigurare și să anexez polița. Certificatul de operator de aeroport se eliberează pentru un an, polița de asigurare trebuia încheiată pentru un an. Datorită poliției a fost eliberat certificatul”, a menționat fostul administrator interimar al Aeroportului, accentuând că aceste cheltuieli fuseseră aprobate de Consiliul de administrație al companiei.
Totodată, el a menționat că nu putea să organizeze activitatea aeroportului ținând cont doar de intenția anunțată a Guvernului de a concesiona aerogara. Tentative similare inițiate anterior nu au fost finalizate. Atunci nu exista nicio certitudine că Aeroportul Chișinău va fi concesionat.
Deputatul Partidului „ȘOR”, Petru Jardan, a mai explicat că obiectivul său era să asigure buna activitate a Aeroportului. „Eu trebuia să asigur buna funcționare a singurul aeroport al țării, să obțin certificatul fără de care nu putem activa, să asigur siguranța zborurilor”, a spus el.
Totodată, Petru Jardan a menționat că în contractul de concesionare era prevăzut că statul transmite întreprinderii toate bunurile și toate activele Aeroportului Chișinău.
Politicienilor să le fie interzisă simularea credinței
„Vorbiţi despre referendum!": Mesajul preşedintei Maia Sandu pentru cetățenii din diasporă care au revenit acasă de Paşte
Comandamentul SUA în Europa și Africa, exercițiu cu militarii din R. Moldova: Salturi cu parașuta şi trageri de luptă din armamentul de infanterie