11:07:28 26.04.2024
Stiri

Calea ferată Giurgiulești - Galați, REDESCHISĂ pentru transportul de mărfuri din Ucraina: „Trenurile care vin din Ucraina, via R. Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră”

Actualitate 07.07.2022 14:41 Vizualizări1044 Autor: Ziarul National
Calea ferată Giurgiulești - Galați, REDESCHISĂ pentru transportul de mărfuri din Ucraina: „Trenurile care vin din Ucraina, via R. Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră” Facebook // Sorin Grindeanu


Calea ferată Giurgiulești - Galați a fost redeschisă pentru transportul de mărfuri din Ucraina, prin mai multe terminale ale Portului de la Galați.

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, trenurile de marfă care trec prin R. Moldova pot descărca cereale și alte produse direct în Portul Galați, evitând astfel transbordarea la frontieră.

„Echipa ministerului, împreună cu echipa de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, lucrează la fluidizarea exportului/importului de marfă și eliminarea tuturor blocajelor de la frontiera de stat”, se arată în mesajul autorităților responsabile de la Chișinău.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii de la București, a declarat la rândul său că lucrările realizate de Calea Ferată din România au început pe 6 iunie curent și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat.

„Din acest moment, trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră. Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25 000 de tone.

Pentru repunerea în funcțiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice:

-înlocuirea a 780 de traverse din lemn speciale de 2,80 m;

-înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată;

-înlocuirea a 5 382 de tone de materialul mărunt de prindere;

-completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă;

-executarea burajelor tehnologice”, a scris ministrul Grindeanu pe Facebook.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
26.04.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Ion Chicu în fața is...

22.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Mercenarii lui Șor ș...

20.04.2024 20:07 Ziarul National Nicolae Enciu // Basarabia sub teroar...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md