„Apă-Canal Chișinău” explică cetățenilor de ce plătesc mai mult pentru consumul de apă
Întreprinderea „Apă-Canal Chișinău” a decis să clarifice situația, după ce a fost învinuită de nenumărate ori că ar include în facturile locuitorilor capitalei și apa care se varsă pe străzi din cauza unor defecțiuni la rețele.
Reprezentanții instituției explică faptul că întreprinderea este obligată să furnizeze apa potabilă doar până la contoarele comune ale bloculurilor locative. Facturile sunt emise gestionarilor blocurilor conform indicaţiilor contoarelor comune, iar instalarea, sigilarea, verificarea metrologică, citirea indicaţiilor contoarelor, precum şi facturarea apei potabile pentru fiecare apartament este prerogativa gestionarilor de blocuri. Unii dintre ei au depistat nereguli grave la facturarea apei în apartamente.
Drept exemplu este adus un caz depistat în sectorul Botanica. Proprietarul unui apartament a instalat dispozitive mecanice, care blocau contoarele pentru apa rece şi caldă pentru ca acestea să nu indice un consum real de apă. Acestea au funcționat timp de câțiva ani, fiind parţial uzate când au fost depistate în urma unui control inopinat. Deși în apartamentul respectiv locuiesc patru persoane, lunar în factură era indicat un consum de apă de doi-trei metri cubi, pentru a nu stârni suspiciuni.
Luând în calcul media pe municipiu, o persoană cheltuieşte lunar circa trei metri cubi de apă. Astfel, în apartamentul respectiv urmau a fi consumaţi cel puțin 12 metri cubi de apă. Proprietarul apartamentului cu pricina va fi sancționat cu amendă și va fi impus să achite pentru consumul fraudulos de apă. Potrivit noilor reguli, volumul de apă care s-ar fi cheltuit ilegal în continuare în acest apartament urma a fi împărțit la ceilalți locatari ai blocului.
„Există consumatori care preferă şi alte metode ilegale pentru a achita cât mai puţin pentru serviciile prestate, comunicând incorect indicii contoarelor din apartamente sau nu-i transmit deloc, sperând că nu vor fi descoperiţi. Toate aceste metode ilegale sunt rezultatul gestionării inadecvate a blocurilor locative. Verificările inopinate demonstrează că diferenţa volumului de apă, înregistrată de contorul instalat la bloc şi a celui prezentat de către locatari este consecinţa iresponsabilităţii tuturor părţilor implicate în procesul de exploatare a contoarelor din apartamente, a contabilizării ineficiente a consumului curent, facturării şi procesării inadecvate”, se spune într-un comunicat de presă emis de „Apă-Canal Chișinău”.
Instituția dă asigurări că nu facturează pierderile de apă din reţelele publice, în cazul unor avarii.
Percheziții la doi PROCURORI cercetați PENAL pentru îmbogățire ilicită
IMPORTANT pentru călători: Dacă aveți un zbor de la Chișinău, trebuie să ajungeți la Aeroportul Internațional Chișinău cu trei ore înainte de decolare
VOT FINAL // Controalele abuzive pentru antreprenori, eliminate de către Parlament: Economii de aproape 70 de milioane de lei pe an